Outdoor în epoca smartphone-urilor?


Într-o lume a device-urilor high-teck, câștigă brandul care-și determină publicul să-și ridice privirea din telefon…

Netflix produce în fiecare an documentare, seriale și spectacole de miliarde de dolari, investind totodată în publicitate, promovare și cercetări de piață. Cum altfel și-ar putea înțelege publicul? Cum ar putea atrage noi spectatori, prezentându-le oferta de show-uri în cel mai potrivit mod?  Când era în căutare de noi scriitori, regizori și actori, compania a avut mai multe opțiuni, însă a decis să investească 150 de milioane de dolari într-un panou, pe Sunset Street din Los Angeles.

Într-o lume a publicității targetate – un anunț mare și îndrăzneț, poziționat deasupra străzii pe care publicul țintă trece zilnic este soluția către rezultatele dorite.

Locuri în care nu poți da ad-block

Publicitatea targetată este utilizată de majoritatea marilor branduri ale lumii, generând o creștere a publicității outdoor (OOH) a panourilor și a signalisticii digitale, avans datorat chiar de migrarea generală către publicitatea digitală.

Publicitatea targetată, tehnologia mobilă și mass-media on-line a făcut ca publicul să fie absorbit de smartphone-uri, să dea click pe bannere sau să ignore reclamele, pentru a accesa conținutul unui site. Totuși, în viața reală, nu poți bloca reclame. De aceea, într-o lume cu o mulțime de ecrane, imaginile mari încă au puterea de a ne atrage atenția. În funcție de locație și de datele contextuale, reclamele stradale au o relevanță reală pentru viața de zi cu zi a oamenilor. Astfel, patru dintre cei mai mari 10 investitori de panouri din lume sunt companii de tehnologie (Apple, Google, Amazon și Netflix).

Din acest motiv, acest sector a fost un segment de publicitate atât de dinamic în ultimii ani, panourile devenind mai ieftine, cu conținut dinamic și competitiv. Cheltuielile companiilor cu publicitatea outdoor au crescut în ultimii ani cu 15% pe an, potrivit PricewaterhouseCoopers, cu 35% începând cu anul 2010, și vor depăși cheltuielile cu publicitatea clasică până în 2020.

De fapt, publicitatea outdoor a fost singura categorie pe creștere în anul trecut, trasă în sus, în principal, de digital.

Upgrade digital

Ecranele mari, cu rezoluții înalte și o contextualizare mai bună determină o creștere a eficienței panourilor, iar integrarea sporită a tehnologiei va face ca panourile să devină din ce în ce mai interactive și relevante.

În New York, agențiile de publicitate vizează anumite locații și actualizează anunțurile în timp real, în funcție de etapa de derulare a unei campanii. Agenția outdoor Project X a difuzat anunțuri în timpul unei furtuni de zăpadă din Chicago, îndrumând consumatorii către cel mai apropiat magazine de unde să-și cumpere lopeți de zăpadă.

Tehnologia este câștigătoare în lista priorităților de investiții ale companiilor. Multe dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume fac mișcări în acest sens. Alibaba din China a plătit 2,2 miliarde de dolari pentru Focus Media, o companie din Shanghai, ca parte a dezvoltării „noului retail”, o strategie de a trimite publicul din offline în online, cu scopul de a capta atenția clasei de mijloc din China.

Google testează în Germania o tehnologie care ar aplica expertiza companiei din domeniul publicității targetate în outdoor. Deținând toate datele de localizare ale utilizatorilor de aplicații Android, compania poate obține date demografice extinse despre cine trece prin anumite colțuri de stradă.

Programul Radar al companiei Clear Channel utilizează date de poziționare globale din aplicațiile mobile pentru a analiza publicul. Alexis Ohanian, co-fondator al Initialised Capital și Reddit, a investit 2,1 milioane de dolari in AdQuick, un start-up care dezvoltă tooluri de măsurare și targetare pentru reclame outdoor, incluzând integrarea asistenței vocale digitale, astfel încât cei care trec pe lângă panouri să poată solicita mai multe informații.

Outdoor-ul viitorului înseamnă billboard-uri inteligente, tehnologii prin care companiile își cumpără singuri spațiu de reclamă, programându-și-le pe panourile de pe șosele, din centrele marilor orașe sau metrouri.

Până când vom vedea un boom al panourilor interactive și în România, câștigătorii din digital vor fi aceia care-și vor determina publicul să-și ridice privirea din display-ul smartphone-urilor. Alege sa ieși în evidență cu produsele profesionale OOH, de înaltă calitate, ale flags.ro, realizate cu tehnologii și utilaje de ultimă generație și livrate la termene record! Poți beneficia de orice tip de steag: național, stindarde publicitare personalizate, drapele de identificare a unor entități civile sau militare, drapele cu însemnele unor partide sau organizații politice sau sindicale, drapele și stegulețe pentru suporterii unor cluburi sau asociații sportive.