Elemente semnalizatoare de efect pentru amenajarea spațiilor comerciale

Acum  când mediul digital face o concurență serioasă spațiilor comerciale clasice, retailerii trebuie să învețe, mai mult ca niciodată, să creeze experiențe captivante pentru cumpărători, să amenajeze spații care întorc privirile și să trasmită cât mai bine povestea unui brand.

Chiar dacă la prima vedere, amenajarea unui spațiu nu pare ceva complicat, este de fapt vorba despre un proiect complex, deoarece trebuie să urmeze anumite reguli stricte ce se aplică acestei industrii, fără ca acest lucru să afecteze filozofia brandului.

Amenajarea vitrinei

Spațiile comerciale care beneficiază de prezența unei vitrine își pot crea un avantaj important, deoarece acolo se întâlnește cererea cu oferta. O vitrină amenajată cu gust, care oferă un impact vizual puternic, poate fie să atragă potențialii clienți ca un magnet, fie să îi îndepărteze pe aceștia, pentru că nu le trezește interesul.

În general, în amenajarea unui vitrine putem vorbi despre două abordări. Dacă este vorba despre produse mass-market, care se adresează unei categorii mari de consumatori sau publicului general, este o idee bună semnalizarea promoțiilor sau a prețurilor produselor, mai ales dacă este vorba despre prețuri accesibile. Pe de altă parte, un concept store sau un boutique exclusivist trebuie să se bazeze pe o vitrină care spune ea însăși o poveste ce include anumite produse din magazin. În cazul produselor de lux sau a celor exclusiviste, nu este vorba numai despre calitatatea produselor vândute, ci este importantă și experiența pe care acestea o oferă consumatorilor.

În ambele cazuri, produsele pot fi puse în valoare cu ajutorul unor elemente semnalizatoare, care pot fi personalizate nu numai în ceea ce privește imaginea brandului, ci și în funcție de tema unei campanii sau pur și simplu pentru evidențierea unor promoții atractive. În acest scop, bannerele din material textil sunt foarte versatile, îndeplinind rolul unor elemente decorative, precum și cel al unor afișe de promovare elegante.

Promovarea produselor premium

Numeroși specialiști în retail consideră ca parcursul firesc al clienților care intră într-un spațiu comercial începe pe partea dreaptă, lângă intrare. Așadar, este bine să lași acolo un spațiu, pe care să îl folosești pentru promovarea produselor premium sau a celor mai noi produse.

Poți să amplasezi în acest spațiu măsuțe de prezentare, pentru a atrage atenția clienților încă de cum intră în magazin. Măsuțele pot fi personalizate foarte ușor, cu elementele grafice ale unui anumit brand, sau cu imaginile utilizate în cadrul unei campanii mai ample de marketing. Partea bună este că, atunci când nu este nevoie de ele, poți să le îndepărtezi, sau să le muți în alte zone.

Marcarea zonelor de interes

Fără ca măcar să își dea seama, clienții vor urma un anumit traseu într-un magazin sau într-un alt tip de spațiu comercial, dacă există anumite elemente vizuale care le vor capta privirea. De exemplu, la capătul unor raioane cu produse, se pot amplasa sisteme de expunere de mari dimensiuni, așa cum sunt sistemele Frame TEX 100, care pot fi imprimate cu diferite imagini, fie că este vorba despre imagini promoționale pentru o anumită gamă de produse, sau despre imagini reprezentative pentru campaniile sezoniere.

Crearea unor spații de relaxare

Acolo unde spațiul o permite, este o idee bună să amenajezi spații de relaxare pentru clienți, care să îi determine pe aceștia să petreacă cât mai mult timp în interiorul magazinului. Chiar și aceste spații pot fi personalizate, în funcție de preferințe și se pot crea scheme de culoare care să se înscrie în estetica generală a întregului spațiu. De exemplu, pot fi amplasate bean bag-uri personalizate cu logo-ul brandului, unde clienții se pot odihni. Totodată, în aceste spații pot fi organizate și anumite evenimente cu caracter temporar, ca de exemplu demonstrațiile sau prezentările de produse.

Așadar, posibilitățile sunt nelimitate atunci când vine vorba despre amenajarea spațiilor comerciale, deoarece anumite concepte creative pot fi implementate în diferite moduri. Principalul obiectiv ar trebui să fie crearea unui spațiu unic, care să atragă clienții și care să se deosebească prin intermediul elementelor semnalizatoare utilizate, prin amenajarea spațiului și, în general, prin crearea unui concep original și cu un impact vizual puternic.