Cum să-ți promovezi afacerea la un eveniment local

Cum să-ți promovezi afacerea la un eveniment local

Întrebarea din mintea fiecărui proprietar de afacere mică sau medie este cum să obții mai multă expunere. Indiferent de bugetul de marketing, este nevoie de mult timp, efort și creativitate pentru a obține clienți noi. Din fericire, ai posibilitatea să participi la evenimente de profil pentru a crea impact. Iar comunitatea din care faci parte este cea mai bună sursă de marketing local pentru afaceri mici. Pentru asta, târgurile și expozițiile au multe de oferit, având posibilitatea de a-ți promova brandul față în față.

Cunoaște-ți publicul țintă

Află care sunt evenimentele locale destinate clienților tăi. Site-urile primăriei și site-urile de turism sunt locurile potrivite unde poți vedea calendare de evenimente. În cazul în care comercializezi produse alimentare sau de artizanat, aproape orice târg sau expoziție este o oportunitate ideală. Însă dacă te adresezi unei nișe specifice, gândește-te la modul în care clienții tăi își petrec timpul. Ce îi încântă? De ce au nevoie înainte, în timpul și după un eveniment?

Spre exemplu sponsorizarea unei curse locale de ciclism ar fi oportună pentru un producător de biciclete sau îmbrăcăminte pentru cicliști. Dacă ai o afacere cu tricouri, ai putea avea succes la un festival de muzică sau o convenție de benzi desenate. Iar un designer de mobilă pentru copii ar putea interacționa față în față cu publicul țintă, la o conferință pentru mame.

Sponsorizează un eveniment

Este o modalitate excelentă de a-ți face cunoscut numele companiei în fața multor persoane. Însă cântărește cu atenție costul. Află detaliile fiecărui pachet și cum vor apărea informațiile despre compania ta, în cadrul evenimentului. Cu un pachet de top, ai putea obține un spațiu generos în programul de eveniment, bannere sau steaguri, un stand special alocat și promovare în online.

Steaguri publicitare
Steaguri publicitare

De asemenea, poți sponsoriza cu un produs sau serviciu care are potențialul de a aduce vânzări repetate. Datele despre clienți, pe care le ai în prezent, pot fi de mare ajutor aici. Verifică vânzările anterioare pentru a găsi produsele achiziționate cel mai des.

O altă opțiune este de a “dona” un spațiu pentru un festival sau târg. Organizatorii caută întotdeauna modalități de reducere a costurilor, în special pentru evenimentele extinse pe mai multe locuri.

Organizează-ți propriul giveaway

Indiferent dacă participi la eveniment sau nu, cadourile sunt o modalitate low-cost de a genera impact. Acum, s-ar putea să te gândești: „Nu am produse interesante, ușor de ambalat sau distribuit”. Însă fiecare produs are valoare pentru clientul potrivit, deci concentrează-te pe vânzarea serviciilor tale ca  o experiență. Gândește dincolo de produsele fizice. Să presupunem că deții o companie de print sau o mică firmă de contabilitate. Pune „la bătaie” un pachet de bază pentru obiecte publicitare sau o consultație.

Nu te descuraja dacă este nevoie de puțin mai mult timp pentru a găsi abordarea potrivită. Marketingul local constă în a pune o amprentă umană afacerii tale. Să spunem că deschizi o sală de fitness sau vrei să te lansezi ca instructor personal. O modalitate distractivă de a ajunge la clienți este de-a amenaja un  cort cu gustări și apă la un maraton, eveniment sportiv sau spectacol de muzică. Spre exemplu, oferă gustări sănătoase participanților care sunt dispuși să facă o fotografie în ipostaza lor sportivă preferată.

Corturi promoționale
Corturi promoționale

Cunoaște-ți clienții

Legătura cu clienții este cheia pentru a obține recomandări și a-ți crește afacerea. Clienții sunt bombardați cu publicitate în cadrul evenimentelor mari, astfel încât uită cu ușurință brand-urile. Găsește un mod eficient, respectuos de a aduna informații de contact.

Toată lumea este ocupată în lumea modernă de azi. Clienții ar putea iubi produsele tale, dar au o perioadă scurtă în care sunt atenți. Dacă nu rămâi în contact, oamenii trec la companii mai interesante. Acesta este motivul pentru care este o idee bună să soliciți clienților să se aboneze la o listă de e-mail. Reprezintă o modalitate rapidă de a face cunoscute produsele sau ofertele noi. De asemenea, te poți evidenția prin implicarea în evenimente comunitare sau poți împărtăși povești despre clienții de top; astfel arăți că-ți pasă mai mult de oameni decât de profit.

De asemenea, mulți oameni nu vor să asculte pe cineva vorbind despre compania sa timp de 20 de minute, dar poate sunt interesați să fie contactați ulterior pentru o ofertă. Cereți clienților să completeze un chestionar cu datele și interesele lor, și încercați să faceți pachete personalizate, care se pliază pe nevoile fiecăruia. În plus, puteți imprima pe sistemele de afișare contactele de social media ale firmei, astfel încât clienții să vă poată urmări online.

Promovează evenimentul pe social media

Îmbunătățește-ți marketingul local cu ajutorul social media. Facebook, YouTube și Instagram, sunt surse online excelente pentru a crea interes. Accesează pagina evenimentului pe Facebook sau Instagram, pentru a găsi hashtag-uri populare. Folosește-le în postările tale și astfel poți atrage atenția oricui care e interesat de eveniment.

Luați în considerare difuzarea campaniilor online care să le crească interesul clienților de-a participa la eveniment. Oferiți o reducere sau un mic cadou pentru distribuirea fotografiilor sau videoclip-urilor tale. În același timp, oferiți-le oamenilor un motiv să se oprească la stand-urile voastre în timpul evenimentului, lansând provocări online. La urma urmei, scopul creșterii notorietății este creșterea vânzărilor.

Experimentează și învață

Marketingul local are nevoie de multă practică, însă devine mai ușor după ce interacționezi cât mai mult cu comunitatea ta. Asigură-te că empatizezi cu publicul tău și că ai personal amabil în timpul evenimentului, deoarece clienții caută figuri pozitive, dispuși să-i asculte cu zâmbetul pe buze. Cel mai important, concentrează-te pe ceea ce oferă special produsele tale. Când ai ceva unic de oferit, nu vei avea probleme să găsești idei de marketing excelente. Marketingul local ar trebui să reflecte personalitatea și valorile distincte ale afacerii. Fii relaxat. Oamenii își pot seama când nu-ți place ceea ce faci. Dorința ta de a ajuta clienții iese în evidență atunci când ești motivat și entuziasmat. În același timp, când te pregătești pentru un eveniment local, găsește modalități creative de a vă transmite mesajul și asigură-te că ai la dispoziție obiectele publicitare care te scot în evidență.