3 metode de promovare a unei afaceri în plan local

Aproape toate planurile de marketing actuale pun accentul mai mult pe utilizarea platformelor online, cum ar fi rețelele de socializare, pentru a ajunge la un număr cât mai mare de potențiali clienți. Fără îndoială, canalele de comunicare online care pot ajunge la un număr mare de potențiali consumatori reprezintă o strategie de marketing prudentă. Din păcate, multe firme și organizații se concentrează exclusiv pe metodele online de promovare a afacerilor și ignoră complet abordarea tradițională offline. În special afacerile locale fac această mare greșeală.

De fapt, o bună parte a publicului țintă nu își petrece mult timp folosind smartphone-uri și alte device-uri. Acești oameni încă mai cred în contacte personale și în interacțiunea umană pentru construirea relațiilor. Așadar, dacă ignori preferințele acestor persoane, trebuie să iei în considerare că poți pierde o mare parte din publicul țintă. Campaniile de marketing offline sunt în continuare eficiente, dacă știi cum să le construiești. Următoarele metode oferă rezultate foarte bune pentru promovarea unei afaceri în plan local.

1.Decorează-ți spațiul

Pentru a atrage clienții în locul în care îți desfășori activitatea, fie că este vorba despre un magazin, un showroom, un restaurant sau un alt tip de spațiu care favorizează interacțiunea directă cu aceștia, trebuie în primul rând să creezi un spațiu primitor, atractiv. Pentru a face acest lucru, nu este suficient să amplasezi elemente semnalizatoare care atrag atenția doar asupra promoțiilor sau evenimentelor care se desfășoară în spațiul respectiv.

Cu puțină creativitate, elementele semnalizatoare pot avea și rolul de decor. De exemplu, bannerele textile permit imprimarea în condiții foarte bune a imaginilor și a altor elemente grafice, pentru a îndeplini astfel și un rol decorativ. Poate fi vorba despre logo-ul afacerii prezentat într-o manieră atractivă, despre imagini sugestive pentru evenimentele sezoniere, sau chiar și despre imagini cu rol artistic. Pentru un plus de eleganță, poți folosi rame pentru materiale textile, astfel încât imaginile prezentate să fie încadrate și expuse într-o manieră deosebită.

2. Alege sisteme de expunere creative

Nu te limita doar la clasicele bannere. Poți opta pentru diferite tipuri de sisteme de expunere, care, amplasate în zonele cele mai vizibile, atrag atenția publicului și îți permit să ieși în evidență într-o manieră pozitivă. Un astfel de exemplu îl reprezintă steagurile tip velă, care sunt realizate din material textil și care sunt disponibile în diferite forme.

Pentru spațiile mai mari sau pentru campanii de marketing în spații outdoor, se pot utiliza sisteme de expunere de mari dimensiuni, care oferă spațiul necesar pentru imprimarea unor mesaje publicitare deosebite. Sistemele de expunere Wall TEX sau sistemele de expunere Frame TEX sunt exemple foarte bune în acest sens. Datorită faptului că sunt foarte ușor de montat și de transportat, pot fi mutate în diferite zone, în funcție de nevoi, sau pot fi înlocuite atunci când este necesar.

3. Oferă clienților produse promoționale

Oferirea unor produse promoționale drept cadouri pentru clienți este una din cele mai eficiente tactici de marketing offline și de promovare a unei afaceri în plan local. De obicei, astfel de produse sunt oferite la diferite ocazii, cum ar fi evenimentele cu caracter comercial (diferite promoții sau evenimente sezoniere), dar și la wrokshop-uri și seminarii. Bineînțeles, impactul este cu atât mai mare cu cât obiectele respective promovează logo-ul afacerii și au caracter funcțional, adică sunt produse pe care clienții le consideră utile și le pot folosi pentru o perioadă îndelungată.

Comercializarea sau oferirea produselor promoționale cum ar fi plasele din material textil, tricourile, lavetele sau alte tipuri de produse ce pot fi personalizate, este o modalitate excelentă de a atrage atenția clienților și potenților clienții asupra unei afaceri în plan local. Produsele promoționale sunt esențiale pentru campaniile de marketing ale oricărui tip de afaceri, deoarece întotdeauna promovează un impact pozitiv în rândul clienților.

Acestea sunt doar câteva din metodele prin care se poate promova o afacere în plan local, însă sunt și multe alte lucruri care pot fi luate în considerare. Parteneriatele cu afaceri care oferă produse sau servicii complementare, participarea la târguri și expoziții sau organizarea unor evenimente la diferite ocazii sunt toate idei foarte eficiente. Nu îți mai rămâne decât să îți stabilești o strategie puternică de promovare și să ții contul de caracteristicile specifice ale comunității locale.