5 artificii de design pentru reclame outdoor de impact

Publicitatea outdoor trebuie să spună o poveste frumoasă exact în secunda aceea în care clientul potențial își aruncă privirea către suportul publicitar. Reclamele outdoor pot transforma întreg aspectul unei străzi, a locului de desfășurare a unei expoziții, a spațiului din fața sediului unei firme sau chiar fațadele clădirilor. O reclamă eficientă atrage atenția privitorului și creează o impresie durabilă care rămâne mult timp după ce a trecut de suportul publicitar.

Conceptul grafic este esențial pentru ca povestea s fie văzută, parcursă, înțeleasă și ținută minte de către publicul țintă în timpul foarte scurt în care privirea se abate asupra reclamei. Pentru a reuși acest lucru, trebuie apelat la niște artificii care, în urma studiilor, s-a demonstrat că au capacitatea să crească eficiența reclamelor. 5 cele mai importante astfel de artificii sunt:

1. Simplitate. Un concept grafic simplificat este ușor de înțeles și de „digerat” de către privitor, de aceea abordarea trebuie să fie una directă și la obiect. În principiu, designul trebuie să se bazeze pe o idee convingătoare care să includă trei elemente vitale:

  • o imagine aleasă sau construită cu mare atenție în concordanță cu mesajul;
  • un text scurt, unic și atractiv care să ofere o descriere relevantă a produsului sau a serviciului sau să pună în valoare una dintre funcțiile cu plus valoare ale acestuia;
  • elementele de identitate vizuală a brandului, numele, logoul și, nu în ultimul rând, informațiile de contact.

2. Arată, nu povesti. Timpul este măsura tuturor lucrurilor, iar o imagine este asimilată mult mai ușor decât niște rânduri de text, așa că imaginea și grafica relevantă cu produsul sau serviciul vor fi procesate întotdeauna înaintea textului. În cazul în care conceptul grafic al reclamei se bazează pe text, „joacă-te” cu fonturile și culorile, astfel încât să creezi o impresie durabilă asupra privitorului.

3. Exploatează contrastele. Culorile strălucitoare, saturate, sunt mai potrivite pentru reclamele outdoor decât culorile cu un contrast scăzut. Contrastele puternice vor face mai vizibil și mai ușor de înțeles mesajul chiar și de la o distanță mai mare. Atenție, unele culori și combinații de culori evocă anumite idei sau emoții, așa că alege culorile astfel încât cromatica reclamei să susțină produsul, serviciul sau mesajul promovat.

4. Text mare. Textele cu fonturi mari și bolduite sunt mai ușor și mai rapid de citit și de înțeles de la distanță. Mai mult, fonturile de dimensiuni mari dau și o oarecare vigoare mesajului.

5. Folosește fonturi ușor lizibile. Alegerea fonturilor poate fi o provocare deoarece acestea trebuie să îndeplinească, în primul rând, condiția lizibilității de la distanță. Așadar, fonturile foarte stilizate sunt aproape excluse. De asemenea, spațiul dintre litere trebuie să fie suficient de mare pentru a facilita citirea.

Aplică aceste artificii la design-ul următoarei reclame și măsoară rezultatele!